Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Arvud aitavad kõhutunde rahaks teha

    Eesti vanim reisibüroo Estravel kasutab kaht näitajat, mille abil rohkem teenust müüa.Foto: Scanpix

    Eesti vanim reisibüroo Estravel pani ettevõtte konkurentsivõime kasvatamiseks tööle ärianalüüsi.

    Pärnu Finantskonverents 2015

    Põhiteema: KPI ehk Kuradi Palju Infot ehk kuidas mõõdikud ja finantsinfo ettevõtte rakendusse panna.

    Peaesineja KPI-guru David Parmenter, lisaks Aku Sorainen, Andres Sõber, Andres Kukke, Annika Uudelepp jt.

    Toimus 16.-17. aprillil Pärnus.

    Korraldas Pärnu Konverentsid (Äripäev).

    Neli aastat tagasi ärianalüüsi tegema hakanud reisifirma on selle ajaga kasvatanud käivet rohkem kui veerandi võrra. Ettevõttes jälgitakse kõige tõsisemalt kahte indikaatorit - ostuks vormistatud kliendipäringute arv ning kliendile teda huvitava valdkonna reisipakkumise tegemine, kirjutab tänane Äripäeva erileht Finantsjuhtimine.
    "Mulle on kõige olulisem jälgida päringute müügiks pööramise protsenti - see on puhas raha," ütles Pärnu Finantskonverentsil üles astunud Estraveli müügitoe osakonna juhataja Kaire Saadi, kelle sõnul tegeleb ettevõte ärianalüüsiga viimased neli aastat.
    Palju infot, olematu kasu
    Saadi lisas, et müügina vormistatud päringute järgi on lihtne välja arvutada, kui palju käibes võidame, kui suudame seda näiteks 10% võrra kasvatada. "Meil ei ole abi sellest, kui teeme meeletult häid pakkumisi, vaid oluline on, et kliendid ka müügi sooritaks." Saadi rääkis, et enne kui nad võtsid kasutusele ärianalüüsi ehk Key Performance Idicatorsid (KPI), oli neil palju küsimusi - näiteks kui müük mingis sektoris langes, siis nad ei teadnud, miks see juhtus. "Meil oli palju süsteeme, kust saime raporteid, aga need raportite numbrid ei suhelnud omavahel," märkis ta.
    Teine mure oli see, et kuna paljud Estraveli juhtivtöötajad olid selles äris aastaid töötanud, olid neil oma hüpoteesid, millest mingi langus või tõus tuleneb, kuid neil polnud vahendeid, millega hüpoteese kontrollida. Samuti tundus huvitav ja tähtis analüüsida 100 000 aadressiga Estraveli e-kirja nimekirja.

    Infot on, aga lugeda ei osataEfta Partner finantssüsteemide konsultant Ellen Tohvri, finantskonverentsi programmijuht

    Paljudes ettevõtetes on tohutu andmehulk, kuid õigeid ja kasulikke andmeid nenist välja lugeda ei osata. KPId ehk võtmemõõdikud on ärimaailmas väga olulised. Nende kaudu mõõdetakse enda ettevõtte edu ning samme eduni. Tihtipeale aga kasutatakse ettevõtetes vaid ühte mõõdikut, kuigi tegelikult tagab adekvaatse tulemuse mõõdikute terviksüsteem. Samuti olen näinud, kuidas mitmes ettevõttes on KPIdeks nimetatud mõõdikud, mis tegelikult soovitud tulemust ei taga.

    Kiired vastused küsijatele
    Tellimustest 80% tuleb büroosse e-kirja teel. Et päringu teinud kliendid saaksid võimalikult kiiresti vastused, loodi kirjaliikluse reguleerimiseks valgusfoor - iga töötaja saab tulenevalt oma töö hulgast määrata rohelise (piisavalt vaba aega), kollase (üsna kiire) või punase (väga palju tööd) tule.
    Saadi märkis, et KPId ja ärianalüüs aitavad neil teha kiiremaid ja targemaid otsuseid. "Oleme selles äris pikalt olnud. Meie kõhutunne ja arvamused jäävad endiselt alles, aga enne otsustamist vaatame otsa numbritele.
  • Hetkel kuum
5% Klubi, 99% tõenäosusega
Martin Villig võitis Eduka Eesti konkursi oma ettepaneku sisu, mitte isiku tõttu. Tõsi, selle juures on üks konks, kirjutab Äripäev juhtkirjas.
Martin Villig võitis Eduka Eesti konkursi oma ettepaneku sisu, mitte isiku tõttu. Tõsi, selle juures on üks konks, kirjutab Äripäev juhtkirjas.
Kevadine hinnasula aktsiaturul paiskas ostukohad lagedale
Kasumijahil investorid ja kauplejad otsivad turul õiget aega investeerimistehingute tegemiseks. Õnnestunud tehinguks on vaja aga õigele ajale pihta saada kaks korda – esimest korda siis, kui ost sooritatakse, ja teist korda siis, kui hoolikalt valitud positsioon maha müüakse.
Kasumijahil investorid ja kauplejad otsivad turul õiget aega investeerimistehingute tegemiseks. Õnnestunud tehinguks on vaja aga õigele ajale pihta saada kaks korda – esimest korda siis, kui ost sooritatakse, ja teist korda siis, kui hoolikalt valitud positsioon maha müüakse.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Luksusturismi ettevõtjad õpetavad, kuidas meelitada rikkad metsa raha kulutama
Saates “Turismitund” võeti luubi alla, kuidas rikkad inimesed majanduslanguse ajal enda hellitamisega toime tulevad.
Saates “Turismitund” võeti luubi alla, kuidas rikkad inimesed majanduslanguse ajal enda hellitamisega toime tulevad.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Sääsepeletajate müüja: müüme toodet, millesse ise usume
Homeyard OÜ, mis on tuntud kodu- ja aiatoodete poolest, eristub läbimõeldud tooteportfelliga, keskendudes peamiselt sääsepeletajatele. Ettevõtte juht ja omanik Alari Ilves ütles saates “Kiired ja vihased”, et tema ei usu ütlusesse, et hea müügimees müüb kõik tooted maha.
Homeyard OÜ, mis on tuntud kodu- ja aiatoodete poolest, eristub läbimõeldud tooteportfelliga, keskendudes peamiselt sääsepeletajatele. Ettevõtte juht ja omanik Alari Ilves ütles saates “Kiired ja vihased”, et tema ei usu ütlusesse, et hea müügimees müüb kõik tooted maha.
Olavi Lepp: juht töötab hea tuju nimel
Parima juhi konkursi finalist, Swedbank Eesti juht Olavi Lepp ütleb, et ei usu juhtide tekitatud pinge all heade tulemuste tegemisse. “Kui saabud ohkega majja, siis on midagi väga valesti,” ütleb hea tuju kultuuri pooldav tippjuht.
Parima juhi konkursi finalist, Swedbank Eesti juht Olavi Lepp ütleb, et ei usu juhtide tekitatud pinge all heade tulemuste tegemisse. “Kui saabud ohkega majja, siis on midagi väga valesti,” ütleb hea tuju kultuuri pooldav tippjuht.
Äripäeva arvamusliider: kui tahame Euroopa toetust Ukrainale, peame andma midagi vastu
Kas eestlastest on saanud eurooplased? Lisaks: kui sügavaks osutub EKRE kriis ning kuidas teha päriselt rohepööret.
Kas eestlastest on saanud eurooplased? Lisaks: kui sügavaks osutub EKRE kriis ning kuidas teha päriselt rohepööret.
Asjatundja: autoturg seisab kaubandussõja lävel Tesla müük kidub, Musk hämab
Eesti autoostja on segaduses, Euroopa muretseb Hiina autode pealetungi pärast, Tesla kogeb kehva müüki, kirjutab KPMG juhtimiskonsultatsioonide valdkonna juht Tarmo Toiger Äripäeva Infopanga mootorsõidukite müügi konkurentsiraportile antud kommentaaris.
Eesti autoostja on segaduses, Euroopa muretseb Hiina autode pealetungi pärast, Tesla kogeb kehva müüki, kirjutab KPMG juhtimiskonsultatsioonide valdkonna juht Tarmo Toiger Äripäeva Infopanga mootorsõidukite müügi konkurentsiraportile antud kommentaaris.
Elektriarveid 7000 euro eest: Soome pensionärid müüsid maja maha
Soomlased Reijo ja Tuija Löppönen sõlmisid 2022. aastal elektrifirmaga kalli lepingu, mida ettevõte ei nõustunud pehmendama ka pärast neutraalse poole sekkumist, vahendab Soome rahvusringhäälingu Yle uudisteportaal.
Soomlased Reijo ja Tuija Löppönen sõlmisid 2022. aastal elektrifirmaga kalli lepingu, mida ettevõte ei nõustunud pehmendama ka pärast neutraalse poole sekkumist, vahendab Soome rahvusringhäälingu Yle uudisteportaal.
Raadiohommikus: ehitusest, pangandusest ja investeerimisest
Äripäeva raadio reedeses hommikuprogrammis tuleb juttu SEB värskest majandusprognoosist, arvamuslugude konkursist Edukas Eesti, aga ka finantstehnoloogiaettevõtte uutest tuultest ning kaitsetööstusesse investeerimisest.
Äripäeva raadio reedeses hommikuprogrammis tuleb juttu SEB värskest majandusprognoosist, arvamuslugude konkursist Edukas Eesti, aga ka finantstehnoloogiaettevõtte uutest tuultest ning kaitsetööstusesse investeerimisest.